Op til 30 % lavere brændstofforbrug på Rohde Nielsen skib

Rohde Nielsen (2).jpg

*Foto: Rohde Nielsen

I samarbejde med Rohde Nielsen har Caverion stået i spidsen for den tekniske opgradering af skibet Njord R, som nu er blevet omdannet til et lavemissionsfartøj – nærmere bestemt et ’Hybrid Ultra Low Emission Vessel’. Projektet har integreret avanceret diesel-elektrisk hybridteknologi, der reducerer brændstofforbruget med op til 30%. Samtidig gør batteriteknologien det muligt for skibet at ligge i havn uden at frigive emissioner. Derudover kan skibets motorer køre 100% på biobrændstoffer (HVO100), hvilket sikrer en markant reduktion af CO2 udledning.

Avanceret teknologi sikrer bæredygtighed og effektivitet

Det opgraderede skib opfylder ikke blot de nyeste miljøkrav, men overgår dem også. Med førende miljøteknologier, som SCR- og DPF-udstødningsgasfiltrering, dynamisk positionering (DP2), samt et effektivt Dredge Control & Monitoring System (DCMS), er Njord R nu både et mere effektivt og bæredygtigt skib.

Fokus på bæredygtige løsninger

Behovet for bæredygtige løsninger i den maritime industri har aldrig været større. Med et stigende globalt fokus på grønne løsninger er det afgørende for branchen at udvikle sig for at beskytte miljøet. Hos Caverion er vi stolte af at bidrage til den grønne udvikling ved at levere teknologiske innovationer til den maritime industri, der reducerer miljøbelastningen uden at gå på kompromis med ydeevnen.

Sammen med vores kunder stræber vi efter en grønnere fremtid.

A ship and technician_Medium.jpeg

Fakta om projektet:

  • Njord R. er omdannet til et Hybrid Ultra Low Emission Vessel
  • Brændstofforbruget reduceres med op til 30%
  • Motorer kan køre 100 % på biobrændstoffer (HVO100)
  • Emissionsfrie ophold i havn ved hjælp af batteriteknologi
  • SCR- og DPF-udstødningsgasfiltrering
  • Dynamisk positionering (DP2)
  • Dredge kontrol og overvågningssystem (DCMS)