Ikrafttrædelsesdato: 16. maj 2018
Som dataansvarlig er Caverion Corporation forpligtet til at beskytte dine personlige oplysninger, og vores målsætning er at sikre, at du føler dig tryg, når vi behandler dine persondata. Vi beskytter dit privatliv i overensstemmelse med EU's databeskyttelsesforordning (GDPR) og andre gældende love.
Vi opfordrer dig til at læse denne privatlivspolitik grundigt igennem.
1. Hvem indsamler dine persondata
Når vi refererer til Caverion i denne privatlivspolitik, mener vi Caverion Corporation og dens tilknyttede selskaber, der er angivet i Caverion Corporations seneste tilgængelige årsregnskab. Caverion er en koncern bestående af selskaber, hvis moderselskab er børsnoteret på Nasdaq Helsinki. Caverion Corporation har sit hovedkontor i Helsinki, Finland.
Kontaktoplysninger
Caverion Danmark A/S
Stine Thorup
Head of Legal & Compliance
Vejlevej 123, DK-700 Fredericia
Telefon: +45 76232323
E-mail: gdpr@caverion.com
CVR: 10112354
2. Beskyttelse af persondata
Vi tager beskyttelse af og sikkerheden omkring dine persondata alvorligt. Alle persondata, som du oplyser til Caverion, bliver gemt på sikre servere, og kun medarbejdere og tredjeparter, der har brug for at få adgang til disse oplysninger, får adgang til dine persondata. De personer, der har adgang til de personlige data, er underlagt fortrolighedskrav vedrørende disse oplysninger. Både hos Caverion og vores tjenesteudbydere træffes der alle rimelige foranstaltninger med henblik på at sikre, at dine persondata altid er beskyttede.
Vi bruger relevante tekniske, administrative og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte persondata mod uautoriseret adgang, offentliggørelse, ødelæggelse eller anden uautoriseret behandling. Serverne er placeret i EU, eller de er GDPR-kompatible ved separate aftaler. Netværksydelser er beskyttet af en HTTPS-forbindelse, der krypterer kommunikation.
3. Definitioner
"Caverion" eller "os" eller "vi" eller "virksomheden" refererer til Caverion Corporation og dets datterselskaber, der kan behandle dine persondata som nævnt i afsnit 1 ovenfor.
"persondata" eller "personlige oplysninger" refererer til alle former for oplysninger, der direkte eller indirekte identificerer en person eller kan bruges i kombination med andre oplysninger til at identificere en person. Eksempler på personlige oplysninger: Navn, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato.
"følsomme persondata" eller "følsomme personlige oplysninger" refererer til visse særlige persondatakategorier og er oplysninger af mere følsom karakter for personen. Eksempler på personlige oplysninger: racemæssig eller etnisk oprindelse, politiske holdninger, religiøs eller filosofisk overbevisning eller fagforeningsmedlemskab.
"bruger(e)" eller "du" eller "dataemnet" eller "personen" refererer til bruger(e) af vores websteder, brugere af vores ydelser eller andre personer uden for Caverion, som leverer personlige data til Caverion.
"website" refererer til website, der er tilgængelig via følgende primære URL caverion.com, såvel som vores landedomæner, kampagnedestinationssider (f.eks. hub.caverion.com) og online rekrutteringstjenester (f.eks. careers.fi/caverion).
4. Oplysninger vi indsamler og formålet med indsamling af persondata
Vi indsamler kun de personlige oplysninger, der er relevante for de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Vi indsamler oplysninger, der (a) er leveret af dig, men også (b) oplysninger, der indsamles automatisk eller (c) indhentes via andre eksterne kilder. Vi beskriver her, hvordan vi håndterer persondata om forskellige registrerede grupper. Bemærk, at vi nogle gange kombinerer information, vi modtager fra dig, information indsamlet online, information indsamlet offline og information indsamlet fra tredjepartskilder, altid i overensstemmelse med gældende love og regler vedrørende behandling af persondata.
Vi vil kun bruge dine persondata til de formål, der er angivet i denne privatlivspolitik, medmindre vi modtager dit samtykke til andre formål.
Oplysninger indsamlet om dig
Du behøver ikke at opgive dine persondata for at kunne bruge Caverions websites. Vi indsamler kun sådanne persondata, som er givet frivilligt af brugerne af vores website.
- Samtykke (a).
- Kontaktoplysninger, arbejde (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a).
- Demografiske data (f.eks. alder, køn, nationalitet, sprog) (a) (b).
- Diæter (til arrangementer) (a).
- E-mailsporing (f.eks. åbningsfrekvens, klik, dato og tidspunkt for dine aktiviteter) (b).
- Arbejdsgiveroplysninger (f.eks. firmanavn, adresse, tidligere arbejdsgiver) (a).
- Interesser (a) (b).
- IP-adresse (b).
- Navn (f.eks. fornavn, efternavn) (a).
- Stillingsdata (f.eks. titel, organisationsenhed, job) (a).
- Offentlige profildata på sociale medier (c).
- Information om svar på spørgeundersøgelser (a) Brugerkonti (f.eks. brugernavn, adgangskode til systemet) (b) (c).
- Besøg på websites (f.eks. website, cookies, browseroplysninger, dato og tidspunkt for dit besøg, brugeradfærd) (b).
Formål med indsamling af data
- Annoncering: Vi kan bruge dine personlige oplysninger til at vise annoncer på vores website eller på tredjepartssider. Nogle af vores tredjepartspartnere bruger cookies eller lignende teknologier til at give dig annoncering baseret på dine browsing aktiviteter og interesser. Læs mere fra vores Cookie-meddelelse.
- Opbygning af potentielle kunderelationer: Vi indsamler personlige data om potentielle kunder eller kunders kontaktpersoner til vores kundedatabase. Vi indsamler disse personoplysninger for at være i kontakt med dig, identificere dine behov og for at tilbyde dig de bedste løsninger.
- Kommunikation og videokonferencer: Vi opbevarer dine kontaktoplysninger til kommunikationsformål med henblik på kontakt og samarbejde.
- Konkurrencer: Vi kan arrangere konkurrencer, hvor du oplyser dine kontaktoplysninger, når du deltager. Vi bruger disse oplysninger til at kunne kontakte konkurrencevindere.
- Klager og krav: Vi har brug for dine personlige data for at kunne håndtere din klage, hvis du ikke er tilfreds med os.
- Event management: Vi organiserer, afholder eller deltager i arrangementer og/eller udstillinger. Vi bruger dine oplysninger til f.eks. at invitere dig til arrangementer, dele information om begivenhederne, bede om din feedback efter arrangementet og andre begivenhedsrelaterede formål (f.eks. særlige diæter).
- Indsamling af feedback: Vi beder nogle gange om din feedback på forskellige emner. Vi bruger disse oplysninger til f.eks. at forbedre vores drift og ydelser.
- Identitetsadministration: Vi bruger disse personlige oplysninger til at kunne identificere dig på en sikker måde, i tilfælde af f.eks. dataemne henvendelser, systemadgang.
- Forbedring af vores performance: Vi bruger personlige data til at forbedre vores ydelser, tilbud, kundeoplevelse og kommunikation.
- Interne træningsformål: Vi kan bruge dine oplysninger til interne træningsformål som et eksempel for at sikre, at vores medarbejdere har den viden og ekspertise, de har brug for, for at yde optimal service.
- Juridisk forpligtelse: Vi vil bruge dine personoplysninger til at overholde love og regler (f.eks. retskendelse).
- Marketing: Vi kan bruge dine personlige data til markedsføringsformål, hvis du har givet dit samtykke, og hvis vi mener, at vores produkter, ydelser, tilbud eller tredjepartsløsninger kan interessere dig. Vi kan også målrette specifikke marketingbudskaber baseret på din brugeradfærd på vores website. Vi kan kontakte dig om dem via e-mail, SMS eller telefon. Du kan til enhver tid fravælge markedsføringskommunikation ved at udfylde denne formular. Læs også vores Cookie-meddelelse.
- Personalisering: Vi kan bruge dine personlige oplysninger til at tilpasse indholdet af websitet, e-mails eller andre typer digitale aktiver baseret på din brugeradfærd. Vi bruger disse oplysninger til at give dig en bedre oplevelse og matche dine interesser med vores tilbud.
- Optegnelser og administration: Vi skal have omfattende fortegnelser over, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
- Rapportering og analyser: Vi bruger nogle gange dine oplysninger til rapportering og analyser for at sætte os i stand til at forbedre vores produkter, ydelser og kundeoplevelse.
- Spørgeundersøgelser: Vi kan invitere dig til at deltage i vores spørgeundersøgelser. Hvis du beslutter dig for at deltage, vil vi bruge disse oplysninger til at forbedre vores drift og performance.
- Sporing af brugeradfærd: Vi bruger muligvis dine oplysninger til at spore din aktivitet på vores websites eller apps. Det vil hjælpe os med at forstå dine interesser og tilbyde dig bedre service. Vi kan også målrette dig specifikke marketingbudskaber baseret på din adfærd. Dette kræver dit samtykke, og du kan til enhver tid fravælge at modtage markedsføringsmeddelelser fra os. Læs også vores Cookie-meddelelse.
- Udvikling af website: Vi bruger dine oplysninger til at forbedre vores websites funktionalitet, performance, brugeroplevelse og sikkerhed.
Oplysninger indsamlet om dig
Vi har brug for information til forskellige formål, hvis du er vores kunde. De fleste af oplysningerne er leveret af dig, men vi indsamler også nogle oplysninger fra andre kilder. Baseret på din adfærd på vores website, kan vi fortolke dine besøg på bestemte sider som dine interesseområder og gemme disse oplysninger i vores kundedatabaser. Det gør vi kun, hvis du har givet os dine kontaktoplysninger i en kontaktformular eller tilmeldt dig vores nyhedsbrev. Også hvis du er ny medarbejder hos vores eksisterende kunde, kan dine personlige oplysninger gives til os af din linjeleder eller kollega, og vi vil opdatere dataene i overensstemmelse hermed til vores kundedatabase.
Som vores kunde kan du vælge at give os adgang til personlige data om dine egne interessenter (f.eks. bygningsbrugere, medarbejdere). I den slags tilfælde er Caverion databehandler og følger dine instruktioner for databehandling.
- Kommunikationsdata (f.eks. korrespondance) (a).
- Samtykke (a).
- Kontaktoplysninger, privat (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a).
- Kontaktoplysninger, arbejde (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a).
- Demografiske data (f.eks. alder, køn, nationalitet, sprog) (a)(b).
- Diæter (til arrangementer) (a).
- E-mailsporing (f.eks. åbningsfrekvens, klik, dato og tidspunkt for dine aktiviteter) (b).
- Arbejdsgiveroplysninger (f.eks. firmanavn, adresse, tidligere arbejdsgiver) (a)(c).
- Interesser (a)(b).
- IP-adresse (b).
- Navn (f.eks. fornavn, efternavn) (a).
- Billeder og videoer (a)(c).
- Stillingsdata (f.eks. titel, organisationsenhed, job) (a)(c).
- Offentlige profildata på sociale medier (b).
- Information om svar på spørgeundersøgelser (a).
- Systembrugsdata (f.eks. log-in-tider, handlingslogfiler) (b).
- Brugerkonti (f.eks. brugernavn, adgangskode til systemet) (b) (c).
- Besøg på websites (f.eks. website, cookies, browseroplysninger, dato og tidspunkt for dit besøg, brugeradfærd) (b).
Formål med indsamling af persondata
- Annoncering: Vi kan bruge dine personlige oplysninger til at vise annoncer på vores website eller på tredjepartssider. Nogle af vores tredjepartspartnere bruger cookies eller lignende teknologier til at give dig annoncering baseret på dine browsingaktiviteter og interesser. Læs mere fra vores Cookie-meddelelse.
- Kommunikation og videokonferencer: Vi opbevarer dine kontaktoplysninger til kommunikationsformål med henblik på kontakt og samarbejde.
- Konkurrencer: Vi kan arrangere konkurrencer, hvor du oplyser dine kontaktoplysninger, når du deltager. Vi vil bruge disse oplysninger til at kunne kontakte konkurrencevindere.
- Klager og krav: Vi har brug for dine personlige data for at kunne håndtere din klage, hvis du ikke er tilfreds med os.
- Kundeservice og support: Vi bruger oplysningerne til kundestyring og for at kunne yde dig kundeservice, support og eksekvere vores ydelser til dig. Vi gemmer oplysninger om din tidligere virksomhed for at kunne identificere vores vigtige kunder og for at opretholde vores kundeforhold. Vi kan også informere dig om nyheder eller ændringer relateret til vores produkter og ydelser og være i kontakt med dig om spørgsmål relateret til kundeforholdet (f.eks. fjernstyring) eller for at levere rapporter om vores ydelser.
- Event management: Vi organiserer, afholder eller deltager i arrangementer og/eller udstillinger. Vi bruger dine oplysninger til f.eks. at invitere dig til arrangementer, dele information om begivenhederne, bede om din feedback efter arrangementet og andre begivenhedsrelaterede formål (f.eks. særlige diæter).
- Indsamling af feedback: Vi beder nogle gange om din feedback på forskellige emner. Vi bruger disse oplysninger til f.eks. at forbedre vores drift og performance.
- Identitetsadministration: Vi bruger disse personlige oplysninger til at kunne identificere dig på en sikker måde, i tilfælde af f.eks. dataemne henvendelser, systemadgang.
- Forbedring af vores performance: Vi bruger personlige data til at forbedre vores ydelser, tilbud, kundeoplevelse og kommunikation.
- Interne træningsformål: Vi kan bruge dine oplysninger til interne træningsformål som et eksempel for at sikre, at vores medarbejdere har den viden og ekspertise, de har brug for, for at yde optimal service.
- Juridisk forpligtelse: Vi vil bruge dine personoplysninger til at overholde love og regler (f.eks. retskendelse).
- Marketing: Vi kan bruge dine personlige data til markedsføringsformål, hvis du har givet dit samtykke, og hvis vi mener, at vores produkter, ydelser, tilbud eller tredjepartsløsninger kan interessere dig. Vi kan også målrette specifikke marketingbudskaber baseret på din brugeradfærd på vores website. Vi kan kontakte dig om dem via e-mail, SMS eller telefon. Du kan til enhver tid fravælge markedsføringskommunikation ved at udfylde denne formular. Læs også vores Cookie-meddelelse.
- Tilbud & kontraktadministration.
- Projektledelse.
- Optegnelser og administration: Vi skal have omfattende fortegnelser over, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
- Rapportering og analyser: Vi bruger nogle gange dine oplysninger til rapportering og analyser for at sætte os i stand til at forbedre vores produkter, ydelser og kundeoplevelse.
- Risikovurderinger (f.eks. finansielle risici).
- Spørgeundersøgelser: Vi kan invitere dig til at deltage i vores undersøgelser. Hvis du beslutter dig for at deltage, vil vi bruge disse oplysninger til at forbedre vores drift og performance.
Oplysninger, vi indsamler om dig
Når du søger et job hos Caverion, har vi brug for specifikke personoplysninger fra dig. Baseret på din ansøgning og de oplysninger, du giver, vil vi indsamle og bruge dine personoplysninger til at verificere din egnethed til potentielle job under rekrutteringsprocessen. Nogle af dataene, især følsomme data, indsamles kun, hvis du frivilligt har givet disse oplysninger i din ansøgning. Vi opretter også en kandidatprofil og kandidat-id, når du søger et job fra Caverion.
- Kontrol af grundlæggende oplysninger (f.eks. kredit- og straffetjek, resultater af alkohol- og narkotikatest) (c).
- Kommunikationsdata (stemmeoptagelse, korrespondance) (a).
- Kompetencedata (f.eks. uddannelse, kompetence og færdigheder, tilladelser, certificeringer, læringsoptegnelser) (a)(c).
- Samtykke (a).
- Kontaktoplysninger, privat (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a).
- Kontaktoplysninger, arbejde (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a).
- Demografiske data (f.eks. alder, fødselsdato, køn, nationalitet, sprog, civilstand) (a)(b).
- Familiedata (f.eks. børn) (a).
- ID (f.eks. personnummer eller anden ID) (a).
- IP-adresse (b).
- Navn (f.eks. fornavn, efternavn, andre navne) (a).
- Billeder og videoer (a).
- Stillingsdata (f.eks. titel, organisationsenhed, job) (a).
- Tidligere arbejdsgiveroplysninger (f.eks. firmanavn, adresse) (a).
- Rekrutteringsdata (f.eks. CV, jobansøgning, udvælgelsesoplysninger, jobtilbud) (a).
- Information om svar på spørgeundersøgelser (a).
- Brugerkonti (f.eks. brugernavn, adgangskode til systemet) (b)(c).
- Besøg på websites (f.eks. website cookies, browserdetaljer, dato og tidspunkt for dine besøg) (b).
Vi indsamler ikke følsomme personoplysninger, medmindre du frivilligt har indsendt dem som en del af ansøgningen, givet samtykke, eller der findes andre legitime årsager til behandling af sådanne oplysninger.
Formål med indsamling af persondata
- Baggrundstjek.
- Kommunikation og videokonferencer: Vi opbevarer dine kontaktoplysninger til kommunikationsformål med henblik på kontakt og samarbejde.
- Klager og krav: Vi har brug for dine personlige data for at kunne håndtere din klage, hvis du ikke er tilfreds med os.
- Sikring af overholdelse af virksomhedens politikker og lovkrav.
- Event management: Vi organiserer, afholder eller deltager i arrangementer og/eller udstillinger. Vi bruger dine oplysninger til f.eks. at invitere dig til arrangementer, dele information om begivenhederne og bede om din feedback efter arrangementet og til andre formål relateret til arrangementet (f.eks. særlige diæter).
- Indsamling af feedback: Vi beder nogle gange om din feedback på forskellige emner. Vi bruger disse oplysninger til f.eks. at forbedre vores drift og performance.
- Identitetsadministration: Vi bruger disse personlige oplysninger til at kunne identificere dig på en sikker måde, i tilfælde af f.eks. dataemne henvendelser, systemadgang.
- Forbedring af enkeltpersoners og virksomhedens performance.
- Interne træningsformål: Vi kan bruge dine oplysninger til interne træningsformål som et eksempel for at sikre, at vores medarbejdere har den viden og ekspertise, de har brug for, for at yde optimal service.
- Juridisk forpligtelse: Vi vil bruge dine personoplysninger til at overholde love og regler (f.eks. retskendelse).
- Optegnelser og administration: Vi skal have omfattende fortegnelser over, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
- Rekruttering: Vi bruger disse oplysninger i jobudvælgelsesprocessen og til at kunne kontakte dig og gemme din ansøgning.
- Rapportering og analyse: Vi bruger nogle gange dine oplysninger til rapportering og analyser for at sætte os i stand til at forbedre vores interne ydelser.
- Spørgeundersøgelser: Vi kan invitere dig til at deltage i vores spørgeundersøgelser. Hvis du beslutter dig for at deltage, vil vi bruge disse oplysninger til at forbedre vores drift og performance.
- Tests til evaluering af kandidater (f.eks. personlighedstest, evne- og adfærdstest).
Oplysninger, vi indsamler om dig
Vi bruger dine personlige data, mens du arbejder for Caverion som ekstern arbejdsstyrke. Vi indsamler kun de personlige oplysninger, der er relevante for de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Caverion vil, når det er tilladt eller påkrævet ved lov, indsamle og vedligeholde ekstern arbejdsstyrkes persondata, f.eks. i følgende tilfælde:
- Opgavedata (f.eks. opgavestartdato, slutdato, opgavetype, kontraktrelaterede aftaler) (a) (c).
- Baggrundstjek (f.eks. kredit- og straffetjek, resultater af alkohol- og narkotikatest, hvis de udføres af Caverion) (c).
- Kommunikationsdata (f.eks. stemmeoptagelse, korrespondance, interne input på sociale medier) (a)
- Kompetencedata (f.eks. uddannelse, kompetence og færdigheder, tilladelser, certificeringer, læringsoptegnelser) (a) (c).
- Samtykke (a).
- Kontaktoplysninger, arbejde (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a) (c).
- Demografiske data (f.eks. alder, fødselsdato, køn, nationalitet, sprog, civilstand) (a) (b) (c).
- Diæter (til arrangementer) (a).
- E-mailsporingsdata (f.eks. åbningsfrekvens, klik, dato og tidspunkt for dine aktiviteter) (b).
- Udgiftsdata (f.eks. rejser eller andre udgifter) (a) (c).
- Tilgang til og brug af lokaler (f.eks. identifikationskoder, adgangskoder, information hentet fra sikkerhedssystemer, herunder nøglekortsystemer og kameraovervågning, arbejdstid) (b) (c).
- ID (f.eks. personnummer eller anden ID) (a).
- IP-adresse (b).
- Navn (f.eks. fornavn, efternavn, andre navne) (a) (c).
- Pasoplysninger (a).
- Billeder og videoer (a) (c).
- Fysiske mål (f.eks. højde, størrelse) (a) (c).
- Stillingsdata (f.eks. titel, organisatorisk enhed, omkostningssted, job, supervisor) (a) (c).
- Rekrutteringsdata (f.eks. CV, jobansøgning, udvælgelsesoplysninger, jobtilbud) (a) (c).
- Sikkerhedsdata (f.eks. ulykker personen har været involveret i) (a) (c).
- Information om svar på spørgeundersøgelser (a).
- Data om systembrug (f.eks. log-in-tider, aktivitetslogfiler) (b) (c).
- Brugerkonti (f.eks. brugernavn, adgangskode til systemet) (b) (c).
- Køretøjsdata (f.eks. registreringsnummer, kørebog) (a) (c).
- Besøg på websites (f.eks. website, cookies, browseroplysninger, dato og tidspunkt for dit besøg) (b).
- Arbejdstilladelse (a) (c).
- Arbejdstidsrapporter og detaljer (f.eks. fremmøde, fravær) (a) (b) (c).
Vi indsamler ikke følsomme personoplysninger, medmindre du frivilligt har indsendt dem som en del af ansøgningen, givet samtykke, eller der findes andre legitime årsager til behandling af sådanne oplysninger.
Formål med indsamling af persondata:
- Adgangskontrol (f.eks. virksomhedssystemer og faciliteter).
- Baggrundstjek.
- Kommunikation og videokonferencer: Vi opbevarer dine kontaktoplysninger til kommunikationsformål med henblik på kontakt og samarbejde.
- Konkurrencer: Vi kan arrangere konkurrencer, hvor du oplyser dine kontaktoplysninger, når du deltager. Vi vil bruge disse oplysninger til at kunne kontakte konkurrencevindere.
- Klager og krav: Vi har brug for dine personlige data for at kunne håndtere din klage, hvis du ikke er tilfreds med os.
- Virksomhedsrejser (f.eks. rejseplanlægning, hoteller, fly, billeje, hjælp til at indhente arbejdsrelaterede rejsedokumenter, arbejdstilladelser).
- Udvikling & træning.
- Nødkommunikation: Vi opbevarer nødkontaktoplysninger til pårørende i tilfælde af en nødsituation.
- Sikring af overholdelse af virksomhedens politikker og lovkrav.
- Event management: Vi organiserer, afholder eller deltager i arrangementer og/eller udstillinger. Vi bruger dine oplysninger til f.eks. at invitere dig til arrangementer, dele information om arrangementerne og bede om din feedback efter arrangementet samt til andre formål relateret til arrangementet (f.eks. særlige diæter).
- Udgiftsstyring (f.eks. administration, udgiftsrapporter, firmakreditkort, budgettering).
- Indsamling af feedback: Vi beder nogle gange om din feedback på forskellige emner. Vi bruger disse oplysninger til f.eks. at forbedre vores drift og performance.
- Regnskab.
- Identitetsadministration: Vi bruger disse personlige oplysninger til at identificere dig på en sikker måde, i tilfælde af f.eks. dataemne henvendelser, systemadgang.
- Forbedring af den enkeltes og virksomhedens performance.
- Forsikringsstyring.
- Intern revision og sikkerhed (f.eks. interne undersøgelser, compliance, risikostyring, rapportering af interessekonflikter, arbejdsmiljø- og sikkerhedsprogrammer, sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte vores medarbejdere, gæster, bygninger og ejendom).
- Interne træningsformål: Vi kan bruge dine oplysninger til interne træningsformål som et eksempel for at sikre, at vores medarbejdere har den viden og ekspertise, de har brug for, for at yde optimal service.
- Fakturering og betalinger (f.eks. telefonregninger).
- IT Support: Vi bruger dine persondata til bedre at løse dine IT-relaterede problemer.
- Juridisk forpligtelse: Vi vil bruge dine persondata til at overholde love og regler (f.eks. retskendelse).
- Håndtering af eksterne arbejdsstyrke (f.eks. oprettelse, opretholdelse og opsigelse af ansættelse, disciplinære foranstaltninger, vurdering af ansøgerens kvalifikationer, arbejdsrelaterede krav).
- Indkøb (f.eks. arbejdsmaterialer, ydelser, udstyr).
- Projektledelse.
- Levering af arbejdsudstyr: Vi bruger dine persondata til at give dig f.eks. computer, mobiltelefoner, tablets, visitkort.
- Optegnelser og administration: Vi skal have omfattende fortegnelser over, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
- Rekruttering: Vi bruger disse oplysninger i jobudvælgelsesprocessen og til at kunne kontakte dig og gemme din ansøgning.
- Rapportering og analyser: Vi bruger nogle gange dine oplysninger til rapportering og analyser for at sætte os i stand til at forbedre vores interne ydelser.
- Risikovurderinger.
- Sikkerhedsrapportering (f.eks. arbejdsrelaterede skader).
- Sikkerhed i vores arbejdsfaciliteter ved at kontrollere adgangskontrollen.
- Spørgeundersøgelser: Vi kan invitere dig til at deltage i vores spørgeundersøgelser. Hvis du beslutter dig for at deltage, vil vi bruge disse oplysninger til at forbedre vores drift og performance.
- Test til evaluering af ekstern arbejdsstyrke (f.eks. personlighedstest, evne- og adfærdstest).
- Udvikling af website: Vi bruger dine oplysninger til at forbedre vores websites funktionalitet, performance, brugeroplevelse og sikkerhed.
- Workforce management (f.eks. personale, opgave overvågning, overvågning af arbejdstid, ordrestyring, styring af arbejdsmængde, personaleplanlægning, opsigelse, efterfølgerplanlægning, fraværsovervågning, kundegodkendelse af personalet, som skal arbejde med et kundeprojekt, videointerviews i rekrutteringsprocessen).
- Sporing af brug af arbejdsmateriale (f.eks. udstyr, hardware, software).
Oplysninger, vi indsamler om dig
Vi bruger dine persondata, mens du er leverandør til Caverion. Vi indsamler kun de persondata, der er relevante for de formål, der er beskrevet i denne privatlivspolitik. Hvis det er tilladt eller påkrævet ved lov, vil Caverion indsamle og gemme leverandørers persondata, f.eks. i disse tilfælde:
- Ordreoplysninger (f.eks. ordrestartdato, slutdato, ordretype, kontraktrelaterede aftaler) (c).
- Kommunikationsdata (f.eks. korrespondance) (a).
- Kontaktoplysninger, arbejde (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a) (c).
- Arbejdsgiveroplysninger (f.eks. firmanavn, adresse) (c).
- Udgiftsoplysninger (c).
- Navn (f.eks. fornavn, efternavn) (c).
- Stillingsdata (f.eks. titel, organisationsenhed, job) (c).
- Information om svar på spørgeskemaundersøgelser (a).
Formål med indsamling af persondata
- Kommunikation og videokonferencer: Vi opbevarer dine kontaktoplysninger til kommunikationsformål med henblik på kontakt og samarbejde.
- Klager og krav: Vi har brug for dine personlige data for at kunne håndtere din klage, hvis du ikke er tilfreds med os.
- Virksomhedsrejser (f.eks. rejseplanlægning, hoteller, fly, billeje, hjælp til at indhente arbejdsrelaterede rejsedokumenter, arbejdstilladelser, hvis de udføres af Caverion).
- Sikre overholdelse af virksomhedens politikker og lovkrav.
- Event management: Vi arrangerer, afholder eller deltager i arrangementer og/eller udstillinger. Vi bruger dine oplysninger til f.eks. at invitere dig til arrangementer, give information om arrangementerne og bede om din feedback efter arrangementet samt til andre formål relateret til arrangementet (f.eks. særlige diæter).
- Indsamling af feedback: Nogle gange kan vi bede dig om feedback på forskellige emner. Vi bruger disse oplysninger til f.eks. at forbedre vores performance og ydelser.
- Identitetsadministration: Vi bruger disse personlige oplysninger til at kunne identificere dig på en sikker måde, i tilfælde af f.eks. dataemne henvendelser, systemadgang.
- Forbedre den enkeltes og virksomhedens præstation.
- Interne træningsformål: Vi kan bruge dine oplysninger til interne træningsformål som et eksempel for at sikre, at vores medarbejdere har den viden og ekspertise, de har brug for, for at yde optimal service.
- Juridisk forpligtelse: Vi vil bruge dine personoplysninger til at overholde love og regler (f.eks. retskendelse).
- Tilbud og kontraktadministration.
- Projektledelse.
- Optegnelser og administration: Vi skal have omfattende fortegnelser over, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
- Rapportering og analyse: Vi bruger nogle gange dine oplysninger til rapportering og analyser for at sætte os i stand til at forbedre vores interne ydelser.
- Risikovurderinger (f.eks. finansielle risici).
Spørgeundersøgelser: Vi kan invitere dig til at deltage i vores spørgeundersøgelser. Hvis du beslutter dig for at deltage, vil vi bruge disse oplysninger til at forbedre vores drift og performance.
Oplysninger, vi indsamler om dig.
Når du besøger faciliteter, hvor Caverion opererer, beder vi dig om at give os visse personlige oplysninger.
- Kontaktoplysninger, arbejde (f.eks. adresse, e-mail, telefon) (a).
- Arbejdsgiveroplysninger (f.eks. firmanavn, adresse) (a).
- Adgang til og brug af lokaler (f.eks. identifikationskoder, adgangskoder, information hentet fra sikkerhedssystemer, herunder nøglekortsystemer og kameraovervågning, arbejdstid) (b) (c).
- Navn (f.eks. fornavn, efternavn) (a).
- Billeder og videoer (a) (c).
- Stillingsdata (f.eks. titel, organisationsenhed, job) (a).
- Information om svar på spørgeundersøgelser (a).
Formål med indsamling af persondata
- Kommunikation og videokonferencer: Vi gemmer dine kontaktoplysninger til kommunikationsformål med henblik på kontakt og samarbejde.
- Klager og krav: Vi har brug for dine personlige data for at kunne håndtere din klage, hvis du ikke er tilfreds med os.
- Indsamling af feedback: Nogle gange kan vi bede dig om feedback på forskellige emner. Vi bruger disse oplysninger til f.eks. at forbedre vores drift og performance.
- Identitetsadministration: Vi bruger disse personlige oplysninger til at kunne identificere dig på en sikker måde, i tilfælde af f.eks. dataemne henvendelser, systemadgang.
- Forbedre den enkeltes og virksomhedens præstation.
- Juridisk forpligtelse: Vi vil bruge dine personoplysninger til at overholde love og regler (f.eks. retskendelse).
- Optegnelser og administration: Vi skal have omfattende fortegnelser over, hvordan vi behandler dine personoplysninger.
- Sikkerhed på vores arbejdssteder via adgangskontrol.
- Spørgeundersøgelser: Vi inviterer dig muligvis til at deltage i vores spørgeundersøgelser. Hvis du beslutter dig for at deltage, vil vi bruge disse oplysninger til at forbedre vores drift og performance.
5. Juridisk grundlag for behandlingen
Det gældende juridiske grundlag for behandling af persondata afhænger af omstændighederne for de relevante behandlingsaktiviteter, som nærmere beskrevet nedenfor:
5.1. Samtykke
Hvis det er nødvendigt at behandle persondata for at opfylde et eller flere specifikke formål, som kræver dit samtykke, oplyser vi dette og indhenter dit samtykke. GDPR stk. 6, stk. (1) (a) udgør det juridiske grundlag for sådanne behandlingsaktiviteter. Vi beder f.eks. om dit samtykke, hvis vi skal bruge dine billeder eller videoer til markedsføringsformål eller baggrundstjek.
5.2. Udførelse af en kontrakt
Hvis det er nødvendigt at behandle persondata i forbindelse med udførelsen af en kontrakt, såsom for at levere visse ydelser, som den registrerede er part i, udgør GDPR stk. 6 (1) (b) det juridiske grundlag for sådanne behandlingsaktiviteter. Det samme gælder behandlingsaktiviteter, som er nødvendige for at udføre prækontraktuelle aktiviteter, for eksempel i tilfælde af forespørgsler vedrørende vores produkter eller ydelser.
5.3. Juridisk forpligtelse
Hvis det er nødvendigt at behandle persondata for at overholde en juridisk forpligtelse, f.eks. opfyldelse af skattemæssige forpligtelser, udgør GDPR stk. 6 (1) (c) det juridiske grundlag for sådanne behandlingsaktiviteter.
5.4. Vitale interesser
Hvis det er nødvendigt at behandle persondata for at beskytte en registreret persons vitale interesser, f.eks. hvis en besøgende kommer til skade på vores område, og hans/hendes oplysninger skal videregives til lægepersonale, udgør GDPR stk. 6 (1) (d), det juridiske grundlag for sådanne behandlingsaktiviteter.
5.5. Legitime interesser
Hvis det er nødvendigt at behandle persondata for at kunne afvikle handlinger, der ikke er dækket af det juridiske grundlag ovenfor, men denne behandling skønnes tilladelig i forhold til formålene med vores legitime interesser, såsom markedsføringsaktiviteter, hvis det har en minimal indvirkning på privatlivets fred, udgør GDPR stk. (6) (f) det juridiske grundlag for sådanne behandlingsaktiviteter.
6. Videregivelse og overførsel af persondata
Caverion videregiver kun persondata til personer og virksomheder, der har brug for dem for at udføre deres opgaver. Vi sikrer, at de parter, vi videregiver persondata til, er korrekt informeret om formålet med behandlingen, og vi sikrer lovlig behandling af persondataene gennem kontraktlige aftaler. Vi sikrer også, at modtagerne af persondata forpligter sig til at overholde begrænsningen for brug af disse persondata, herunder at holde de personlige oplysninger fortrolige.
I tilfælde af, at persondata overføres uden for EU/EØS, sker sådanne overførsler enten til et land, der af Europa-Kommissionen anses for at give et tilstrækkeligt niveau af beskyttelse af privatlivets fred, eller overførsler sker ved brug af passende sikkerhedsforanstaltninger, såsom EU-Kommissionens standardkontraktklausuler, samtidig med at behovet for supplerende foranstaltninger identificeres.
6.1. Virksomheder i Caverion koncernen
På grund af vores fælles IT-infrastruktur og vidensdeling i koncernen, vil dine personlige data være tilgængelige for virksomheder i Caverion koncernen til de anførte formål. Bemærk, at dine persondata også bliver delt uden for EU/EØS-området med vores datterselskaber.
6.2. Leverandører og underleverandører
Vi bruger eksterne serviceudbydere til visse dele af vores forretningsaktiviteter, f.eks. IT systemvedligeholdelse.
6.3. Tredjeparter
Vi deler data med andre partnere eller interessenter. Vi bruger også cookies og web-beacons på vores websider og deler derfor oplysninger med tredjeparter, der indsamler dataene. Læs vores Cookie-meddelelse.
Formålene med overførsel af persondata er angivet nedenfor:
- Din anmodning eller samtykke: Baseret på din anmodning eller dit samtykke kan vi overføre dine persondata.
- Ydelser leveret til virksomheden eller vores medarbejdere: Vi har leverandører, der understøtter vores forretningsaktiviteter og leverer ydelser på vegne af os.
- Opkøb, fusion eller salg af forretningsaktiviteter eller selskaber: Ved opkøb, fusion eller salg af selskaber eller andre forretningsaktiviteter er persondata et af de aktiver, der overføres.
- Informationsdeling via vores samarbejdspartnere: I sjældne tilfælde kan vi overføre dine persondata til vores samarbejdspartnere for at give dem mulighed for at dele oplysninger om deres ydelser.
- Juridiske processer: Når det er påkrævet ved lov eller krav fra domstol, administrativt organ eller lignende, har vi nogle gange behov for at overføre dine persondata til disse parter. Vi kan også dele dine persondata for at få rådgivning fra advokater eller andre professionelle rådgivere (banker, advokater, revisorer, potentielle købere og sælgere).
- Beskyttelse af vores interessenters sikkerhed, faciliteter, privatliv eller rettigheder.
- Anden brug af persondata, der er angivet i afsnittet "Formål med at indsamle persondata".
7. Dine rettigheder
Som registreret person har du visse rettigheder vedrørende dine personlige oplysninger
7.1. Ret til adgang, korrigering og indsigelse
Hvis du kontakter os, kan vi oplyse, hvilke persondata vi har indsamlet og behandlet om dig og de formål, disse data bruges til. Du har ret til at kontakte os for at bede om at få rettet eventuelle forkerte, ufuldstændige, forældede eller unødvendige persondata, der er gemt om dig. Du kan gøre indsigelse mod brugen af visse persondata, herunder direkte markedsføring, hvis disse data behandles til andre formål end de formål, der er nødvendige for udførelsen af vores ydelser eller for at overholde vores juridisk forpligtelse. Du kan også gøre indsigelse mod enhver yderligere behandling af persondata efter tidligere givet samtykke. Hvis du gør indsigelse mod yderligere behandling af persondata, kan det føre til færre muligheder for at bruge vores ydelser.
7.2. Ret til at slette og begrænse behandlingen
Du kan også bede os om at slette dine persondata fra vores systemer. Vi efterkommer en sådan anmodning, medmindre vi har en legitim grund til ikke at slette dataene. Når dataene er blevet slettet, kan vi muligvis ikke straks slette alle resterende kopier fra vores aktive servere og backup-systemer. Disse kopier bliver slettet så hurtigt, som det er praktisk muligt. Selvom du kan bede os om at begrænse behandlingen af visse persondata, kan dette dog føre til færre muligheder for at bruge vores webside og andre ydelser.
7.3. Ret til dataportabilitet
Du har ret til at modtage persondata, som du har givet os, i et struktureret, almindeligt anvendt og computerlæsbart format, når dataene er blevet behandlet automatisk og behandles på basis af samtykke eller opfyldelse af en kontrakt eller aktiviteter før en kontrakts ikrafttrædelse.
Disse rettigheder (7.1.-7.3.) kan håndhæves ved hjælp af formularen til anmodning fra dataregistrerede. Vi kan anmode om yderligere oplysninger, der er nødvendige for at bekræfte din identitet. Vi kan også afvise anmodninger, der er urimeligt gentagne, overdrevne eller åbenlyst ubegrundede. Når vi har modtaget alle nødvendige oplysninger i forbindelse med din anmodning (herunder bevis på identitet), vil vi begynde at behandle din anmodning. Vi vil gøre vores bedste for at behandle din anmodning inden for en (1) måned. Hvis vi af en eller anden grund ikke er i stand til at behandle din anmodning inden for den planlagte periode, giver vi dig besked om forsinkelsen så hurtigt som muligt inden for en (1) måned. Den maksimale besvarelsestid for en anmodning vil være tre (3) måneder. Bemærk venligst: Hvis du anmoder om adgang til, rettelse af, begrænsning af eller sletning af persondata, er vi i nogle tilfælde ikke forpligtet til at følge anmodningen i henhold til gældende lovgivning.
7.4. Samtykke
Hvis de persondata, du har givet os, er baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at trække samtykket tilbage. Du kan trække dit samtykke til digital markedsføring tilbage her.
Hvis du har givet samtykke til visuelt materiale (billeder, videoer) eller indhold (blogindlæg, artikler), kan du trække dit samtykke tilbage her. Bemærk, at behandling af dine persondata er nødvendig for, at vi kan levere vores produkter og ydelser til dig. Tilbagetrækning af dit samtykke kan føre til en situation, hvor vi ikke nødvendigvis kan levere vores ydelser til dig.
7.5. Klager
Hvis du ikke er tilfreds med Caverions beslutning eller handlinger, har du altid ret til at indgive en klage til den lokale tilsynsmyndighed, Datatilsynet.
8. Cookies og Beacons
Vi bruger cookies og beacons på vores websider. Se venligst vores Cookie-meddelelse.
9. Opbevaring af persondata
Vi har ret til at opbevare dine personoplysninger, så længe det er nødvendigt til legitime formål, eller så længe som loven kræver det. Kriterierne, der bruges til at fastsætte perioden for opbevaring af persondata, er den respektive lovbestemte opbevaringsperiode og det legitime formål. Vi er nogle gange nødt til at opbevare dine persondata efter ophør af ansættelsesforholdet for at overholde vores juridiske forpligtelser og/eller for at løse mulige tvister. Oplysningerne og opbevaringsperiodens længde varierer afhængigt af de pågældende data og gældende lovgivning. Detaljerede opbevaringsperioder kan oplyses på forlangende. Vi sletter og/eller anonymiserer løbende dine persondata, når de ikke længere er relevante for de formål, som vi opbevarer dem til.
10. Ændringer i privatlivspolitik
Vi forbeholder os ret til fra tid til anden at gennemgå, ændre og opdatere denne privatlivspolitik. Hvis vi foretager sådanne ændringer, registrerer vi ændringsdatoen i denne privatlivspolitik. Læs venligst denne privatlivspolitik regelmæssigt, og især før du indsender personlige data til os. I tilfælde af opdateringer af denne privatlivspolitik, underretter vi ikke vores brugere om alle opdateringerne, men hvis der er meget vigtige ændringer i privatlivspolitikken, eller i den måde vi bruger dine oplysninger på, gør vi en rimelig indsats for at sikre, at du bliver behørigt underrettet om dette.